Elenia Lämpö lämmittää myös vastuullisen sydäntä

Olen tehnyt tähänastisesta urastani suurimman osan ympäristövastuun ja erityisesti vastuullisuusviestinnän ja markkinoinnin saralla. Siinä työssä opin miten ympäristövastuullisuudella voi saada kilpailuetua, mikä merkitys sillä on kuluttajille ja miten asioista kannattaa viestiä, jotta teema liikauttaa.

Tärkeintä vastuullisuusviestinnässä on olla aito sekä luotettava. Näillä teemoilla ei voi lähteä ns. viherpesemään yrityksen kasvoja. Faktat täytyy siis olla kunnossa. Kuluttajaa pelkkä asiapitoinen sisältö ei kuitenkaan liikauta vaan ympäristöviestintään pätee samat lait kuin muuhunkin markkinointiin.  Se joka onnistuu koskettamaan kuluttajan sydäntä saa aikaiseksi parasta tulosta.

Kaukolämpö jos jokin on tuote, joka koskettaa. Ilman lämpöä ja lämmintä vettä ovat tunteet pian pinnassa.  Uudessa tehtävässäni koen innostavana haasteena sen, että kaukolämmön tapainen välttämättömyystuote liikauttaisi loppukäyttäjän mieltä myös muuten kuin vain sen hyvin harvoissa toimituskatkoissa.

Toivon onnistuvani viestimään Elenia Lämmön asiakkaille sen, miten vastuullisesti ja luotettavasti tuo lämpö hänelle tuotetaan. Tuottamamme lämpö on lähes 70 %:sti tehty uusiutuvia polttoaineita käyttäen. Tämä on aivan huikea luku verrattuna maan keskiarvoon 36 %:iin. Elenia Lämpö myös kehittää jatkuvasti uusia tapoja hyödyntää uusiutuvia polttoaineita ja energian tehokasta käyttöä, tarjoten asiakkaille erilaisia ns. hybridiratkaisuja. Näistä faktoista jos mistä on hyvä lähteä rakentamaan myös tunteita liikuttavia tarinoita, koska niiden perusta eli yrityksen toiminta on vastuullisuuden kannalta kestävällä pohjalla.

Hanna Sauroja

Viestintäpäällikkö, Loimua Oy

Osallistu keskusteluun

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *